Miért jó Kodósnak lenni?

 

  • Győrfi Anna véleménye: "A Kodolányi Középiskolát annak idején a nyelvi előkészítő miatt választottam, mert nagyon fontosnak találtam, hogy magas óraszámban tanulhassak nyelveket.

    Gyorfi Anna
    A Kodolányi Középiskolát annak idején a nyelvi előkészítő miatt választottam, mert nagyon fontosnak találtam, hogy magas óraszámban tanulhassak nyelveket. Kitűnő referenciákat kaptunk szüleimmel az iskoláról, így ez is megkönnyítette a választást. A Kodolányi Középiskola több szempontból is kitűnőnek minősült. Többek között a nyelvi képzés miatt, aminek köszönhetően megszereztem mindkét nyelvből a nyelvvizsgákat. Ez az egyetemen nagyon fontos, sok szaktársam nehezen tudja csak megszerezni a szükséges papírokat a diplomához. A Pannon Egyetem MFTK Magyar nyelv és irodalom mesterszakán pedig most ősszel lehetőségem nyílt egy külföldi konferencián angol nyelven előadást tartani, ami a középiskolai képzésnek köszönhetően nem jelentett problémát. Azonban nem csak a nyelvi képzést emelném ki, sok szakkörön vettem részt a gimnáziumi tanulmányaim során, ahol az oktatók végig elősegítették és támogatták a diákok fejlődését az alapórákon túl is. Annak ellenére, hogy humán szakterületet választottam, szívesen emlékszem vissza Kunné Trapp Valéria tanárnő emelt szintű fizika és kémia foglalkozásaira. Szintén kiemelkedő emlék a színházban tartott szalagavató, és főleg az utolsó év, amit az iskolában töltöttem. Jelenleg a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Karán folytatom tanulmányaimat az Irodalom- és Kultúratudományi Intézet Magyar nyelv és irodalom mesterszakán. Ebben a félévben fejezem be tanulmányaimat, reményeim szerint ősszel pedig egy doktori iskolában tudom őket folytatni.”

    Wittner Eszter véleménye: "Azért választottam anno a Kodolányit, mivel szerettem volna egy igazán jó középiskolába járni...

    WittnerAzért választottam anno a Kodolányit, mivel szerettem volna egy igazán jó középiskolába járni, ahol különösen jó a nyelvoktatás is, mivel nyelveket jól tudni és beszélni manapság nagyon sokat számít az életben. A sok pozitív vélemény, amiket hallottam az iskoláról és a nyílt nap is teljesen meggyőzött, hogy a Kodolányi megfelelő oktatást tud nekem biztosítani és szerencsére sikerült is felvételt nyernem. A színvonalas nyelvoktatás mellett (én angolt és németet tanultam), minden más tantárgy tanulása nagyon élvezetes volt, mivel nagyon jó szaktanárok tanították azokat. Egyes tanárok nagyon nagy hatással voltak rám, nem hiába tanulok most én is tanárnak. Nagyon jó példákat láttam arra, hogy milyen is egy kiváló tanár, aki nem csak a szakmájában nagyszerű, hanem emberileg is sokat tud tanítani a diákoknak. Legszívesebben a magyar, a történelem és az angol órák mellett a közösségi programokra és az osztálytársaimmal átélt eseményekre emlékszem vissza. A gólyatábortól kezdve a királyválasztásokon át, a kirándulásokig, a szalagavatóig, a ballagásig és a bankettig minden közös program nagyon jól sikerült és sok-sok örök emléket adott nekem és szerintem mindnyájunknak akik a Kodolányiban töltötték a középiskolás éveiket. Az iskola és a tanárok minden ilyen programban nem csak támogatóink, hanem partnereink is voltak. A Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Karának végzős magyar-orosz szakos hallgatója és a Németh László Szakkollégium tagja vagyok és nyelvészeti tanulmányokat folytatok.”

    Bodó Petra véleménye: "A választásom azért esett annak idején a Kodolányira, mert szerettem volna kipróbálni a nyelvi előkészítő osztályt és bár más intézmények is indítottak akkor ilyen osztályt, a Kodolányi tűnt a legszimpatikusabbnak.

    BodoPetraA választásom azért esett annak idején a Kodolányira, mert szerettem volna kipróbálni a nyelvi előkészítő osztályt és bár más intézmények is indítottak akkor ilyen osztályt, a Kodolányi tűnt a legszimpatikusabbnak.
    Több szempontból is jó döntés volt a Kodolányit választani: lett két nyelvvizsgám, és valós nyelvtudásom. Az öt év alatt tökéletesen megérett a továbbtanulás gondolata. Életre szóló barátságok köttettek. Legszívesebben arra a pillanatra emlékszem vissza, amikor az osztályunk megnyerte a Királyválasztást. Nagyon sokat dolgoztunk érte, és hihetetlenül jó érzés volt megtudni, hogy nagyon is megérte a sok-sok idő és energia amit rááldoztunk.
    A Kodolányi után felvettek a Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetének konduktor szakára. Mozgássérült gyerekek és felnőttek habilitációja, rehabilitációja zajlik az Intézetben, és nem mellesleg konduktorképzés is folyik ott. Én végül konduktor-tanító diplomát szereztem, ami azt jelenti, hogy általános iskolás korú, főként mozgássérült gyermekek tanító nénije lettem. Az utolsó évben pedig egy féléves akkreditált képzést is elvégeztem, Szuggesztók alkalmazása a szomatikus orvoslásban címmel. Ez a képzés olyan szuggesztiós technikákkal ismerteti meg a résztvevőket, amelyek a szomatikus gyógyítás mindennapjaiba beépíthetőek. Én ugyan nem az orvoslás világában, de a konduktív világban tökéletesen tudtam alkalmazni az itt tanultakat, végül pedig szakdolgozatomat is e két világ összefésüléséből írtam meg. Hatalmas szerencsém volt a munkavállalással, mert gyakorlatilag megtalált a munkalehetőség, még mielőtt államvizsgáztam volna. Így már májusban belekóstolhattam a munka világába. Egy Képességfejlesztő Játszóházban dolgozom Budapesten jelenleg is 3hónapos-4éves gyermekekkel "játszom" nap-mint nap.”
     

    Haraszti Zsigmond véleménye: "A nővérem is ebben az intézményben tanult és tőle is sok pozitívat hallottam, valamint sok barátom is ide szeretett volna kerülni, így evidens volt, hogy az elsők között jelölöm meg.

     A tudás, amit itt szereztem sokban segített nem csak további tanulmányaim, de mindennapjaim és életem során is. Azonban számomra talán ugyanekkora fontossággal bírnak az itt kialakított kapcsolatok is, akár tanárokról, akár diáktársaimról legyen is szó. Nagyon sok kellemes emlékem van, így nehéz erre a kérdésre tömör választ adnom. Szívesen emlékszem vissza például Békefi tanárúr óráira, leginkább a legelsőre... Sosem felejtem el a ,,mi is az a történelem?" kezdetű bevezetését! Pap Erika tanárnővel folytatott - voltaképpen azóta is lezáratlan - vitáink is kedves emlékek számomra. Hogy is volt Goethével meg Weöressel, tanárnő? Persze ezek csak kiragadott példák, és minden tanáromhoz kötődik valami remek élményem. És természetesen a legtöbb emlék az osztálytársakhoz, barátokhoz, barátnőkhöz kapcsolódik. De ilyenekből inkább most itt nem is idéznék... A Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán Néprajz - Kulturális Antropológia szakon végeztem a BA-t, valamint most végzem a mester képzést. Emellett a Szent István Király Múzeumban dolgozom, mint múzeumpedagógus.”

    Kondor Milán véleménye: „Ide szerettem volna jönni, mert az unokatestvérem már ide járt és rengeteget mesélt a Kodós közösségi programokról. Nekem fontos szempont volt a nyelvtanulás is ezért mindenképp a nyelvi előkészítős osztályba szerettem volna bekerülni, ami a fellebbezés után sikerült is.  

     
    Minden szempontból jó döntés volt. A tanulmányaim során rengeteg segítséget kaptam a tanáraimtól. A jó felkészítésnek köszönhetem hogy sikerült a felvételi. Azt hiszem igazán jó osztályom volt, ezért nagyon jó hangulatban teltek el a napok az iskolában.  Az iskola a tanulás mellett megpróbált minél több szórakozási lehetőséget biztosítani nekünk, ezért rengeteg jó élménnyel távoztunk az iskolából. A kedvenc időszakom az utolsó év első féléve volt. Nyáron elkezdtük már szervezni a Kodós-napokra a kampányt amit végül meg is nyertünk. Majd ősszel jött a szalagavatóra való készülés. Mindkettővel nagyon sok munkánk volt és rengeteg időt elvett, mégis ez az időszak a legemlékezetesebb számomra. Jelenleg az Állatorvosi Egyetemen vagyok első éves hallgató.”

    Felsőbb évfolyamosok véleménye
  • családias, vidám a légkör, jó a hangulat
  • jó fej tanárok vannak, igazán gyerekpártiak; a tanárok többsége kedves, segítőkész, bátran lehet hozzájuk fordulni segítségért
  • a tanárok közvetlenek, de ugyanakkor sokat követelnek és szigorúak; nincsenek vérengző tanárok
  • lehet zuhanyozni testnevelés óra után
  • van sítábor
  • különböző szakkörökre járhatunk, fejleszthetjük tudásunkat, megmutathatjuk tehetségünket
  • színvonalas az oktatás, ami remélhetőleg segítséget nyújt a továbbtanuláshoz
  • barátságosak a diákok
  • ünnepnapokon van WC papír
  • jó hangulatú órák
  • nagyon rendezett az iskola környezete, így a tanulók szívesen járnak ide
  • ebben az iskolában vannak a legjobb diákprogramok
  • nagyon jó a közösség, nagy az összetartás az iskolában
  • a tanárok jól felkészülve érdekes órákat tartanak
  • cserediák program
  • jó, hogy sok informatika terem van, így lyukasóra esetén az ember le tudja foglalni magát
  • az iskolai könyvtár is nagyon hasznos, hiszen kötelező olvasmányok esetén csak a második emeletre kell menni
  • a diákok kifejezhetik egyéni stílusukat, megengedett a haj-és körömfestés
  • jó az iskola technikai felszereltsége, tetszik a gépterem és az, hogy lehet használni szünetekben
  • nyüzsgő, pörgő diákélet
  • sportolási, délutáni elfoglaltságokra van lehetőség
  • nyolc órakor kezdődik a tanítás
  • hosszúak a szünetek
  • van gólyatábor, ahol még az iskola kezdete előtt meg tudunk ismerkedni az osztálytársakkal
  • erős a nyelvoktatás
  • Székesfehérvár egyik legjobb iskolája szerintem
  • sok iskolai rendezvény van, ami közösségépítő hatású
  • a büfében nagy a választék és kedvesek a büfések
  • a diákok nem feltétlenül nézik le azt, aki tanul

 

Mert nagyon diákközpontú az iskola. Igazán érezhetjük, hogy minden értünk van. Sok jó program volt a Kodós-napokon is. A közösségi programok mindig jól összekovácsolják az osztályt és éreztetik velünk, hogy jó ide tartozni.

Szerintem azért jó Kodósnak lenni, mert általában olyan diákok jönnek ide, akik értelmesek és jó közösséget tudnak alkotni. A tanári kar magas színvonalú és figyelembe veszik a gyerekek érdekeit és kívánságait. A Kodós-napok nagyon jó ötlet, bár lehet, hogy ilyenkor sok a teher a végzősökön.

Én szeretem ezt az iskolát, és ha újra választhatnék, hogy hol tanuljak tovább, újra ezt választanám. A tanárok többnyire rendesek, rendkívül jó tanár-diák kapcsolatok is kialakulnak, szerintem nagy mértékben figyelembe veszik a diákok érdekeit Sok mindenre nyitottak a tanárok az újítások terén.

Kodósnak lenni különleges érzés, mert az iskola falain belül egyfajta baráti, meleg érzés fog el. Hallottam más iskolák tanárairól, ismerőseim sokat meséltek, de bevallom őszintén, sehol sem tapasztaltam tanárok és diákok között hasonló viszonyt. Saját tanáraimról tudok csak nyilatkozni, őket mindig örömmel köszöntöm a folyosón járva. Az iskolai rendezvények lehetőséget adnak, hogy a felsőbb és alsóbb éveseket is megismerjük, így újabb barátságokra tehetünk szert.

Szerencsére jó osztályba kerültem, tanáraim felkészültek és okosak. Az igazgatóság és a tanári kar rugalmas, a mi szemszögünkből is látják az iskolát. Az iskolába járnak példaértékű diákok és tiszteletre méltó tanárok, akikre szívesen néz fel az ember. Az igazgató asszony beszédei mindig kellemesen rövidek, érdekesek és nekünk szólnak.

KÖVESS MINKET A FACEBOOK-on!

Iskolánk bankszámla száma: Raiffeisen Bank Zrt: 12023008-00181972-00100001
 

LOGO EU flag-Erasmus

A projektet az Európai Bizottság támogatta

logo hatartalanul 

logo TEMPUS

 

Copyright © 2009 Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium, H-8000 Székesfehérvár, Szabadságharcos út 57. Tel: 22/502-331 ¦ Impresszum