Beszámoló
Idén már tizennegyedik alkalommal rendezték meg az ország legnagyobb autós-motoros tuning találkozóját, amin volt szerencsém részt venni. A tavalyi rendezvényhez hasonlóan idén is már három napossá – péntek, szombat, vasárnap – nőtte ki magát a rengeteg látogatónak köszönhetően. Mint minden évben, most is március végére tűzték ki az esemény időpontját, pontosabban 22-24-re.
A kiállítás – a nevéből adódóan – autófanatikusoknak kedvez. Mindenki megtalálta a saját magának tetszőt, volt itt driftre kialakított autótól kezdve a rallyautókon át különféle sportautókig minden. Tizenkettő alkalommal a Hungexpo területén szervezték, ami véleményem szerint egy rendkívül jó választás, előtte pedig Szegeden volt.
Én a szüleimmel látogattam el Budapestre, a vasárnapi napon. Mi előre megvettük a jegyeinket, így csak pár percig kellett sorban állnunk, hogy bejuthassunk. Összesen hat pavilonban voltak kiállítva a ritka, vagy éppen különleges járművek, így volt bőven mit nézni.
A kisebbekben főleg teljesen leültetett, óriás felnis járművek voltak. A legnagyobb, tehát „A” pavilonban viszont tele volt szebbnél-szebb, és elég egzotikus autókkal a rendezvény. Rengeteg versenyautót találhattunk meg, többek között Turán Frigyes Ford Fiesta R5-ösét, amivel ebben az évben fog indulni a magyar rallybajnokságon.
Számtalan pólót, kulcstartót, sapkát lehetett kapni, az utolsó nap végén pedig, ami szinte már szokássá vált az évek során, kisorsoltak egy Ford Mustang Coupe-t. Néhány járműnél egy-egy tábla volt, hogy részletesen tudjuk meg történetét, vagy éppen egy pár érdekes dolgot róluk. Néhány versenyzővel akár személyesen is volt lehetőség találkozni, fotózkodni, beszélgetni. Napközben a legnagyobb pavilon egyik oldalánál folyt a drift verseny, a nézőtér egész nap tele volt, szinte már nyomorogtak az emberek.
Elsősorban Csík Zoltán, magyar rallyversenyző három darab WRC-jét (World Rally Championship/Rally Világbajnokság) emelném ki.
A 2000-es évek rally világbajnokságának legnépszerűbb versenyautói. Az S8-as fejlesztést 2001-től vetette be a Subaru World Rally Team, mellyel Richard Burns abban az évben világbajnoki címet szerzett. A Mini WRC a BMW egyik próbálozása a motorsportokba való visszatérésre.
Összességében tehát nekem eszméletlenül tetszett a rendezvény, az autók, a programok, minden. Csak pozitív élményekkel indultunk el haza. Ez egy egésznapos program, családnak, barátoknak, ismerősöknek, hogy jól érezzék magukat autókat nézve, információkat megtudva róluk. Remélem, jövőre is ellátogathatok ide, hogy újabb járműveket csodálhassak meg.
Készítette: Hegedüs Alexandra