Már csak a Kodós hét miatt is megéri a Kodolányiba jönni, hiszen azon a héten számos izgalmas program van, például kampányhét, uralKODÓ-választás, királypárbaj.
Nagyon szép környezetben fekszik az iskola, gazdag élővilággal. A tanárok kedvesek és jól tanítanak. A folyosók a szünetekben tele vannak élettel.
Sokszínű programok mutatják az év során az iskola diákközpontúságát. A tanárokkal jó kapcsolatot lehet kialakítani, és nyitottak az új tanítási módszerekre.
Azért szeretek kodós lenni, mert a tanulás mellett támogató a közösség, mind a diákok, mind a tanárok.
Jó kodolányisnak lenni, mert befogadó közösség része lehetek. A Kodós hét pedig egy tökéletes évindító minden korosztálynak.
Szuper a közösség. Az osztályok összetartanak, ez a kötelék pedig az évfolyamokon belül és az évfolyamok között is megvan. A tanárok kellő szigorral megértőek és türelmesek.
Kodósnak lenni több dolgot is jelent, nem csak azt, hogy a város egyik legerősebb iskolájába jársz. A Kodó az az intézmény, ahol sokan felnőnek, és ahol életük egyik legfontosabb időszakát töltik. Ez az intézmény sokak jellemfejlődésében részt vesz mind a tanárokkal, mind a programokkal.
Csupa pozitív élmény, soha nem unatkozunk. Informatív órák, amelyeken sokat tanulunk.
Kodósnak lenni azért jó, mert itt olyan lehetsz, amilyen vagy. Senkinek nem kell attól tartania, hogy ki mit gondol róla, mindenki elfogadja az erősségeinket, hiányosságainkat, és támogatnak.
A Kodó nekem az összetartó közösséget, a befogadó embereket jelenti. Programokat, amelyek megmentenek a szürke hétköznapokból. Érezheted, hogy végre tartozol valahová.
Szórakozás, nevetés, játékok, tanulás, közösség, nap mint nap.
Kollégistaként sok iskoláról hallok. A Kodóról csak jót tudok mondani: támogatóak a tanárok, jól felszerelt az iskola, jó a közösség. Mindenki megtalálhatja a maga helyét. A legjobb felkészítést kapom itt az érettségire.
A Kodolányi megadja az alapot az elképzelt jövőhöz anélkül, hogy leterhelne vagy megtörné a szellemet. Grátisz pedig a jó közösség és a képzett tanári kar.
Nagyon kedves, befogadó a közösség, kellemes az atmoszféra és a diákok vannak előtérben. (Például itt van az új törvény a telefonról, a vezetőség próbálta a lehető legkedvezőbben megvalósítani.)
Kodósnak lenni jó, mert az iskola nagyon diákközpontú. Jó a közösség. Sok lehetőséget kínál tanuláson kívül is, de a tudás fejlesztésére is, a sikeres érettségihez.
Az iskolai programok szórakoztatóak. Igaz barátokra találhatsz, akikre mindig lehet számítani.
Hatalmas élmény kodósnak lenni, és egy ilyen szuper közösséghez tartozni. Remek programokat kínál számunkra a Kodós hét, a Természet napja és a többi interaktív nap, melyek az összes diákot kirángatják a szürke hétköznapokból.
A Kodó egy nagyon diákközpontú iskola, egész évben rengeteg program vár ránk. A tanárok nagyszerűek, segítőkészek és odafigyelnek ránk. Nagyon örülök, hogy ebbe az iskolába jelentkeztem.
Jó a Kodóba járni, mert az iskola sok programot szervez, megismerhetünk új helyeket és új embereket. Magas szintű nyelvoktatást biztosít, és a továbbtanuláshoz is biztos alapot nyújt. Finom a kávé
Szuper a közösség, tanáraink kiválóak, széleskörű tudással rendelkeznek, és mindenben próbálnak támogatni, segíteni.
Azért jó kodósnak lenni, mert olyan közösség tagja lehetek, mely támogat és elfogad. Ha újra kellene választanom, gondolkodás nélkül újra a Kodóba jönnék. Tanáraim figyelnek rám, meghallgatnak, és segítenek céljaim elérésében.
"Kodósnak lenni különleges érzés, mert az iskola falain belül egyfajta baráti, meleg érzés fog el. Hallottam más iskolák tanárairól, ismerőseim sokat meséltek, de bevallom őszintén, sehol sem tapasztaltam tanárok és diákok között hasonló viszonyt."
Kodósnak lenni azért jó, mert itt az ember nemcsak egy közösség tagjává válik, hanem igazán mély kapcsolatokat is kialakíthat. Az iskola olyan programokat biztosít, amelyek összehozzák a közösséget, és az élményeket sosem felejtjük el. Lehet, nem emlékszem, ki nyerte két éve a Kodós hetet, de annyi biztos, hogy az az érzés, hogy akkor jól éreztem magam a barátaimmal, megmarad.
„Gondolkoztam, de szerintem csak túlgondoltam így maradok a legegyszerűbbnél: azért volt jó kodósnak lenni, mert megtanultam az élet minden percét élvezni és, mert itt létre tudott jönni a filmekből ismert tanár-diák partneri/baráti kapcsolat.” (Dorka Ármin István)
„Amiatt volt jó kodósnak lenni az elmúlt 5 évemben, mert hihetetlenül jó a közösség, nagyon jó programok vannak mint a KODÓS hét, nagyon jó tanáraim voltak, akik mindenben segítettek nekem illetve az osztályomnak, az osztályom maga pedig fantasztikus volt. Nagyon sok új embert ismerhettem meg, akik mind másban voltak jók, tehetségesek. Mi egy igen sokszínű osztály voltunk, márcsak ezért is érdemes volt ide jelentkezni. Azért volt jó kodósnak lenni, mert ha voltak nehéz napok is, valami program vagy maga az osztályom szebbé tette.” (Nagy Diána Zsuzsanna)
„Miért jó kodósnak lenni ? - Mert egy összetartó közösség részese lehettem öt éven keresztül.
- Mert minden egyes Kodolányis tanár szívvel-lélekkel dolgozik. Számukra a legfontosabb, hogy diákjaikból kihozzák a maximumot.
- Mert az iskola lehetőséget biztosít külföldi utazásokra is, melyekkel szélesítheted a látókörödet, és új embereket ismerhetsz meg. - Mert rengeteg különböző esemény, mint például a TÖF, a Kodolányis Bál, a Műveltségi vetélkedő stb. , színesítik a Kodolányis diákok mindennapjait.
- Azért, mert az iskolában nagy hangsúlyt fektetnek az idegen nyelvi oktatásra, így gimnáziumi éveid alatt akár két nyelvből is szerezhetsz nyelvvizsgát.
- Mert az iskola,mottójához hűen (,,Mindenki másban tehetséges.”), támogatja a diákokat, és lehetőséget biztosít számukra tudásuk és tehetségük bemutatására.” (Szabó Bettina )
„Azért volt jó kodósnak lenni, mert ez egyet jelentett azzal, hogy egy nagyszerű közösség része lehettem.
Jó volt kodósnak lenni, mert a tanáraim nem csak támogattak a továbbtanulásban, hanem olyan tudást adtak át nekem, amely a jövőben is meg fogja állni a helyét.
Azért volt jó kodósnak lenni, mert itt minden diák lehetőséget, segítséget és támogatást kapott, hogy a megálmodott céljait meg tudja valósítani.” (Fejes Fruzsina)
2020/21-es tanév DÖK vélemények
"...a tanárok próbálnak nekünk segíteni amiben csak tudnak, támogatnak minket a céljaink megvalósításában, és próbálják a lehető legjobbat kihozni belőlünk a gimnáziumi éveink során..." "...az év végén a legaktívabbakat a Gólyatábori részvétellel jutalmazzák, mivel oda korlátozott létszámú segítő mehet és szerintem az az év legnagyobb bulija, ami a tanács tagokat érinti, szóval mindenképp megéri aktív dökösnek lenni! (Neubauer Lizi 10.B)
Rengeteg jó embert ismerhetünk meg a suliban. Nagyon jó programok vannak az év során melyek feldobják a tanévet. A tanárikar gyerekekhez való hozzáállás páratlan és a jövőre készítenek fel. Az online oktatás nagyon hatékony volt köszönhetően a sulinak és a tanároknak. Sulis büfé a legjobb a városban. (Jenőfalvi Gergő 11A)
Szeretek ide járni, mert a diákok mind nagyon elfogadóak és befogadóak. Tanáraink mindig nagyon korrektek és tényleg mindig odafigyelnek arra, hogy ne legyünk túlterhelve. Emellett mindig nagyon jókat szórakozunk együtt sulis rendezvényeinken, melyek mindig a diákság összefogását szorgalmazzák. (Kurcsi Hanna 11B )
"...a jó fej diákok mellett azt szeretem a Kodolányiban, hogy családias hangulatban és támogató környezetben tanulhatunk... (Nagy Dorka 11.B)
A programok amiket az iskola szervez nekünk mindig szuper hangulatot teremtenek. Mind az osztályközösség, mind a más osztályokkal való viszonyunk nagyon jó a közös programok miatt. Nagyon szeretek idejárni, mert úgy érzem itt biztos felkészülést és minőségi időt kaphatok arra, hogy a jövőben tovább tanulhassak ,arra a helyre ami a célom. (Cselyuszka Szonja 9.C)
2017/18-as tanév
"Én nagyon szerettem a tanárokat, ha van benned némi akarat és szorgalom, akkor ők is úgy állnak hozzád és támogatnak, ahol csak tudnak. Az angolt nálunk nagyon „nyomják”, főleg tagozaton és elvileg városszerte abból mi hozzuk a legjobb átlagot. Közel van a város szívéhez, minden csak pár perc séta." Dévay Gábor – volt 12.C-s tanuló
Felsőbb évfolyamosok véleménye
családias, vidám a légkör, jó a hangulat
jó fej tanárok vannak, igazán gyerekpártiak; a tanárok többsége kedves, segítőkész, bátran lehet hozzájuk fordulni segítségért
a tanárok közvetlenek, de ugyanakkor sokat követelnek és szigorúak; nincsenek vérengző tanárok
lehet zuhanyozni testnevelés óra után
különböző szakkörökre járhatunk, fejleszthetjük tudásunkat, megmutathatjuk tehetségünket
színvonalas az oktatás, ami remélhetőleg segítséget nyújt a továbbtanuláshoz
barátságosak a diákok
ünnepnapokon van WC papír
jó hangulatú órák
nagyon rendezett az iskola környezete, így a tanulók szívesen járnak ide
ebben az iskolában vannak a legjobb diákprogramok
nagyon jó a közösség, nagy az összetartás az iskolában
a tanárok jól felkészülve érdekes órákat tartanak
cserediák program
jó, hogy sok informatika terem van, így lyukasóra esetén az ember le tudja foglalni magát
az iskolai könyvtár is nagyon hasznos, hiszen kötelező olvasmányok esetén csak a második emeletre kell menni
a diákok kifejezhetik egyéni stílusukat, megengedett a haj-és körömfestés
jó az iskola technikai felszereltsége, tetszik a gépterem és az, hogy lehet használni szünetekben
nyüzsgő, pörgő diákélet
sportolási, délutáni elfoglaltságokra van lehetőség
nyolc órakor kezdődik a tanítás
hosszúak a szünetek
van gólyatábor, ahol még az iskola kezdete előtt meg tudunk ismerkedni az osztálytársakkal
erős a nyelvoktatás
Székesfehérvár egyik legjobb iskolája szerintem
sok iskolai rendezvény van, ami közösségépítő hatású
a büfében nagy a választék és kedvesek a büfések
a diákok nem feltétlenül nézik le azt, aki tanul
"Mert nagyon diákközpontú az iskola. Igazán érezhetjük, hogy minden értünk van. Sok jó program volt a Kodós-napokon is. A közösségi programok mindig jól összekovácsolják az osztályt és éreztetik velünk, hogy jó ide tartozni."
"Szerintem azért jó Kodósnak lenni, mert általában olyan diákok jönnek ide, akik értelmesek és jó közösséget tudnak alkotni. A tanári kar magas színvonalú és figyelembe veszik a gyerekek érdekeit és kívánságait. A Kodós-napok nagyon jó ötlet, bár lehet, hogy ilyenkor sok a teher a végzősökön."
"Én szeretem ezt az iskolát, és ha újra választhatnék, hogy hol tanuljak tovább, újra ezt választanám. A tanárok többnyire rendesek, rendkívül jó tanár-diák kapcsolatok is kialakulnak, szerintem nagy mértékben figyelembe veszik a diákok érdekeit Sok mindenre nyitottak a tanárok az újítások terén."
"Kodósnak lenni különleges érzés, mert az iskola falain belül egyfajta baráti, meleg érzés fog el. Hallottam más iskolák tanárairól, ismerőseim sokat meséltek, de bevallom őszintén, sehol sem tapasztaltam tanárok és diákok között hasonló viszonyt. Saját tanáraimról tudok csak nyilatkozni, őket mindig örömmel köszöntöm a folyosón járva. Az iskolai rendezvények lehetőséget adnak, hogy a felsőbb és alsóbb éveseket is megismerjük, így újabb barátságokra tehetünk szert."
"Szerencsére jó osztályba kerültem, tanáraim felkészültek és okosak. Az igazgatóság és a tanári kar rugalmas, a mi szemszögünkből is látják az iskolát. Az iskolába járnak példaértékű diákok és tiszteletre méltó tanárok, akikre szívesen néz fel az ember. Az igazgató asszony beszédei mindig kellemesen rövidek, érdekesek és nekünk szólnak."